Hatha jooga algajate kursus

27-osaline hatha jooga algajate videokoolitus on väga põhjalik sisaldades üle 55 tunni materjali nii füüsilistest harjutustest kui teoreetilisest osast. Koolitus põhineb Tais asuva Agama joogakooli hatha jooga esimese taseme õppekaval ja sobib inimesele, kes soovib süvitsi omas tempos joogat õppida ja mõista, miks üks või teine asi joogas just nii toimib. Eelnev kokkpuude joogaga ei ole nõutav, antud kursus ongi algajatele. Olen kindel, et ka varem hatha joogaga tegelenud leiavad siit kursuselt endale huvitavat, mida nad varem ei teadnud.  

Instructed by: HInge Teekond . in:

Kursuse kirjeldus

Tundide kirjeldus:

Joogatund nr 1
Kuidas teha vahet, millal on tegu päris joogaga ja millal meelelahutusliku moeröögatusega? Mis on need kaks põhimõtet, mille alusel jooga tegelikult töötab? Joogapoos, mida on hea teha siis kui oled palju söönud ja on raske olla. Kuidas teha tõeliselt mõnusat süvalõdvestust? Esimeses tunnis õpid ka 6 soojendusharjutust.
Selles tunnis saad veel teada, et: Jooga võimaldab hoida oma tervist ning olemasolevatest haigustest paraneda. Joogas on palju noorendavaid ning stressi maandavaid harjutusi. Indias on lausa nn jooga haiglad, kus jooga ja õige dieediga paraneb lausa üle 80% vähihaigetest patsientidest. Joogaga tegelemine võimaldab arendada üleloomulikke võimeid näiteks leviteerimine (ilma abivahenditeta õhus hõljumine) jne.

Joogatund nr 2
Selles joogatunnis õpime esimese asana – Padahastasana, mis aktiveerib juurtšakra (meie elujõu keskuse). Lisaks on pikem tšakrate tutvustus, kus selgub, millise iseloomuga ja mis valdkonnas iga tšakra töötab ning tunni lõpus räägin täpsemalt, miks tehakse joogas asanaid ehk kehapoose ja kuidas need täpselt toimivad. Kuidas aru saada, milline on inimese juhtiv tšakra? Milliseid asanaid teha kui juuksed langevad välja?
Selles tunnis saad veel teada, et:  Seksuaaltšakra tasandil on umbes 80% elanikkonnast. Manipura tšakra mõju on julgus olla ise ja elada enda tõekspidamiste järgi. Jooga järgi on olemas 2 tüüpi armastust. Kurgutšakra on seotud aja ja ruumiga. Võttes kehaga teatud asendi on võimalik mõjutada enda meelt ja psüühikat.

Joogatund nr 3
Õpime selgeks Tadasana ehk palmipuupoosi ja pikemas loengus tuleb juttu energia polaarsusest (nais- ja meesenergiad, öö ja päev, yin ja yang) ning kuidas see jooga vaatevinklist meid mõjutab.  

Joogatund nr 4
Õpime ühe hea enesemassaaži võtte 3. tšakra Manipura puhastamiseks ja energetiseerimiseks. Pikemalt räägime energeetilise puhtuse teemal ja õpime 4 lihtsat hommikukriyat ehk puhastust, mis annavad päeva alustamiseks nii võimsa värskenduse, et kohvi polegi vaja :)
Selles tunnis saad veel teada, et:  joogaga tegelemisega alustades võid tunda esialgu (umbes esimesel kuul) halba enesetunnet näiteks pearinglus, valud, iiveldus, palavik jne. Lisaks füüsilistele vaevustele võivad esile kerkida näiteks ammu alla surutud emotsioonid, hirmud, pettumused lapsepõlvest, mõnede varem põetud haiguste nö uuesti ilmnemine. See on normaalne ja käib energeetilise aktiveerumise ja puhastumise juurde. See tuleb lihtsalt „läbi elada”/„läbi kogeda”.

Joogatund nr 5
Vaatame tšakrate seoseid elementidega (maa, vesi, tuli, õhk ja eeter), samuti meie 5 meele ja meeleorganitega, mida joogas nimetatakse indriya’deks. Veel õpime 5. joogatunnis selgeks kuulsa päikesetervituse, mis koosneb 12 liigutusest ja on suunatud päikese kui kõige võimsama energia tunnustamiseks ja meie südametšakra ANAHATA aktiveerimiseks. Avatud südametšakra võimaldab nii meestel kui naistel seksist suuremat naudingut saada.

Joogatund nr 6
Räägime kuulsast bhujangasanast ehk kobrapoosist, mis on väga tasakaalustava mõjuga ja aktiveerib südametšakra ANAHATA. Pikemas loengus tuleb juttu jooga 8-st astmest Asthangast, mille kunagi suurmeister Patanjali kirja pani, ehk teiste sõnadega, millistest osadest tegelikult JOOGA koosneb.

Joogatund nr 7
Räägime Pascimottanasanast, mis on võimas juurtšakra avaja ja väga tervendav poos ning pikendab meie eluiga. Juttu tuleb ka erinevatest joogaliikidest ja nende erinevustest ning veel saame teada, et inimesel pole mitte üks, vaid lausa viis keha ning füüsiline neist on kõige “pealiskaudsem” ja allub tähtsamatele kehadele!

Joogatund nr 8 
Tutvume Trikonasana'ga, mis tasakaalustab meie väekeskust Manipura tšakrat, andes julgust ja enesekindlust ning räägime muusikameditatsioonist, mis on suurepärane viis mediteerimisega alustamiseks. Juba iidsetest aegadest tuntakse teatud muusika ja helide sügavalt tervendavat ja kasulikku toimet ja selleks, et sa tunnis tehtavast muusikameditatsioonist täielikult osa saaksid, oleks hea kasutada kõrvaklappe (või kõlareid) mida arvutiga ühendada.

Joogatund nr 9 
Räägime Vajrasanast ja müstilisest teemantkehast, millest kõneldakse nii India kui Tiibeti traditsioonis. Alustame jooga eetika- ja moraalireeglite YAMA ja NIYAMA tutvustamist, võttes luubi alla esimese yama, AHIMSA ehk mitte-vägivaldsuse. Uurime, mida see tähendab ja kuidas joogateadus vaatleb vägivallatut elu.

Joogatund nr 10 
Tuleb tutvustamisele Chakrasana, mis on eesti keeles tuntud kui "Sild" ja mis annab korraliku "maaenergia-laksu". Seda poosi tehes on võimalik hakata tajuma oma domineerivat energiakeskust ehk tšakrat. Veel õpime ära ühe suurepärase ja konkreetse keskendumistehnika, mida kasutavad ka kogenud joogameistrid ja mille tegemiseks on vaja mingit väga lihtsat väikest objekti, näiteks ping-pongi palli.

Joogatund nr 11 
Õpime ära Gomukasana, mis on polaarne poos südametšakrale Anahatale, st alguses tehakse vasaku poole ja seejärel parema poole aktiveerimiseks. Gomukasana aitab lisaks armastusele suurendada ka sensuaalsust ja seda ise juhtida ning seda peetakse kõige tervendavamaks poosiks kopsudele. Veel räägime jooga 2. yama'st ehk eetikareeglist, milleks on SATYAM ehk tõerääkimine. Mida see tähendab, miks joogas seda oluliseks peetakse ja millised võimed võivad seeläbi avalduda.

Joogatund nr 12 
Võtame luubi alla ühe enim tervendavate mõjudega joogapoosi Sarvangasana ehk turiseisu. Räägime esimest korda pikemalt sublimatsioonist, ühest olulisest nähtusest joogas: kuidas energiaid transformeerida, muundada. Sarvangasanat tuntakse oma müstiliste mõjude tõttu ka pooside kuninganna nime all, andes aimu selle peidetud väärtusest. Pikemas teooriaosas räägime tervendamisest jooga abil ja nendest alternatiivsetest võimalustest, mis joogaga haakuvad ja harmoneeruvad. Nii mõnigi neist on tegelikult kergesti kättesaadav igaühele, kuigi võib tunduda esmapilgul väga radikaalsena!

Joogatund nr 13 
Õpime ära pool-peapealseisu ardha sirsasana ning räägime kolmandast jooga eetika- ja moraalireeglist, milleks on asteya – mittevarastamine. Vaatame, mida see hõlmab ja mis selle järgmine endaga kaasa toob.

Joogatund nr 14 
Õpime ära KÕIGE VÕIMSAMA sublimatsioonitehnika joogas, Uddiyana bandha, millega saab madalamaid energiaid üles tõsta ja muundada. Veel õpime ühe tõhusa ayurveedast pärit ja esmapilgul intrigeeriva puhastustehnika, mille abil oma keha ja energiad puhastada ning tasakaalustada. Juttu tuleb ka Ayurveda põhimõtetest ja kolme tüübi ehk dosha teooriast, mis väljenduvad selle iidse tarkuse põhjal nii inimese välimuses, iseloomus kui käitumises, energeetikast rääkimata.

Joogatund nr 15 
Räägime Pavana Muktasanast, mis aitab hästi eemaldada liigset tuule- ja õhuenergiat ning pikem loeng on intrigeerival teemal seksuaalenergia talitsemisest, mis on ühtlasi 4. yama ehk joogalik soovitus brahmacarya, mida tihti valesti tõlgendatakse. Vaatame, kuidas vana tantristlik jooga seda reeglit mõtestas, miks seksuaalsust pühaks peeti ning miks see küsimus üldse vaimsuses nii oluline on.

Joogatund nr 16
Räägime seksuaaltsakrast ja taimetoidust.

Joogatund nr 17  
Juttu tuleb Dhanurasanast, vibupoosist, mis erinevalt enamusest hatha jooga asenditest on väga liikuv ja dünaamiline. Veel tuleb juttu 4. joogalikust soovitusest Aparigraha’st ehk mitte liigsest omamisest – kuidas see väljendub nii füüsilises mõttes kui ka meie suhetes.

Joogatund nr 18
Räägime svastikasanast, mis on seotud svastikaga, vana iidse heaendelisuse, korra ja päikese sümboliga, mis hiljaaegu “ärandati” mitte just kõige toredama poliitilise rühmituse poolt (mistõttu Euroopas teatakse seda kui haakristi). Ja pikem loeng on karma joogast ja seda peetakse selle programmi kõige olulisemaks teemaks. Karma jooga abil on võimalik kõik tegevused muuta joogaks. See tähendabki joogat läbi tegutsemise, täpsemalt läbi isetu tegutsemise. Maailma kõige suurepärasem karma jooga õpetus on Bhagavad Gita, India püha tekst, ja kõik mis seal räägitkakse, on nii sügavalt üldinimlik, et vahet pole mis ajastu või rahvusega tegu.

Joogatund nr 19
Õpime ära Garudasana ehk “kotkapoosi”, mis on vägev nn tasakaalupoos avamaks kolmandat silma ehk AJNA tšakrat ja arendab nii kehalist kui vaimset tasakaalu. Pikemas loengus aga jõuame joogalikus eetikas ja moraalis kuulsate niyamadeni ja vaatame neist esimest, sauca’t ehk puhtuse arendamist oma elus: kuidas energeetiline puhtus aitab kaasa tervisele, heaolule ja pikemale elueale.

Joogatund nr 20
Juttu tuleb Halasanast, klassikalisest noorendavast ja tervendavast poosist, mis aktiveerib “kolmanda silma” ehk AJNA tšakra. Veel õpime ära ühe võimsa organismi puhastusprotseduuri, mis kannab nime SHANKA PRAKSHALANA ja mis kujutab endast soolestiku suurpuhastust ehk “läbipesemist”. Keha ja meele puhastuse olulisusest ei saa aga üle ega ümber ühegi vaimse praktika puhul, lisaks on sel väga praktilised positiivsed mõjud meie tervisele ja heaolule.

Joogatund nr 21
Juttu tuleb teisest vägevast poosist kurgutšakrale: Ardha Matsyendrasana, millel on tugevad mõjud nii füüsilises kui vaimses mõttes. Veel räägime 2. niyamast ehk santoshast – rahulolu tekitamisest oma elus ja sellest, mida joogid selle juures silmas pidasid.

Joogatund nr 22 
Õpime asanate kuninga, milleks on peapealseis. Pikemas loengus räägime yoga nidrast ehk unejoogast. Kuidas magamise ajal saab samuti joogat teha ning mida jooga arvab magamisest ja unest üldiselt. 

Joogatund nr 23 
Õpime ära ühe jooga klassikasse kuuluva mantra-meditatsiooni: AUM meditatsiooni. Räägime, millist sügavat ja tähenduslikku sümboolikat peidab endas AUM mantra, millised mõjud on regulaarsel mediteerimisel ning õpetaja annab esimese initsiatsiooni neljast, mis sisaldab ca 20-minutilist ühist mediteerimist.

Joogatund nr 24 
Vaatluse alla tuleb 3. niyama ehk joogalik reegel enda arendamiseks. Selleks on TAPAS, millel sedapuhku pole midagi pistmist Hispaania suupistega, vaid mis joogalikus keeles tähendab enese-distsipliini, mingit väljakutset, ülesannet ja selle ranget täitmist. Vaatame koos, mida see reegel endast kujutab, milleks see hea on ja mida põnevat selle järgimine kaasa võib tuua. Räägime ka hale-naljakatest näidetest Indiast, milleni tänapäeval selle reegli egiidi all on jõutud, et endale kuulsust ja au pälvida. Samuti antakse tunnis teine initsiatsioon AUM meditatsiooni.

Joogatund nr 25 
Tutvustame 4. niyamat ehk joogalikku reeglit, milleks on SVADHYAYA ehk spirituaalne õppimine. Vaatame, mida vaimsete tekstide lugemine ja uurimine tegelikult tähendab ja kas informatsioon ikka on kõigile nii kättesaadav kui meile pealtnäha sellel interneti-ajastul tundub. Selles tunnis annab õpetaja kolmanda initsiatsiooni AUM meditatsiooni.

Joogatund nr 26 
Juttu tuleb makrobiootikast – ühest joogaga väga hästi haakuvast toitumisteadusest, millele pani aluse suur vaimne meister George Ohsawa eelmisel sajandil. Kõik toiduained, nagu ka kõik muud nähtused siin maailmas jagunevad oma energeetikalt yin’iks ja yang’iks. Räägime, kuidas näeb makrobiootika tasakaalustatud toitumist ja tutvustame Ohsawa kõige kuulsamat ravidieeti, mille abil ta ravis inimesi ka kõige rängematest haigustest. Selles tunnis antakse neljas initsiatsioon AUM meditatsiooni.

Joogatund nr 27 
Selle kursuse viimane tund on väga eriline ja paljude õpilaste sõnul annab võimsa energeetilise laengu. Teoreetilises osas vaatleme 5. niyamat ja ühtlasi viimast reeglit 10 joogalikust soovitusest: ISHVARAPRANIDHANA, mis tähendab alistumist jumalikkusele ja mis annab kõigile eelnevatele reeglitele mõtte ja tähenduse. Tunni praktilises osas teeme ühe asana kõigile tšakratele alustades juurtšakrast ja lõpetades kroontšakraga ning iga poosi järel teeme muusikameditatsiooni vastavale tšakrale. Tulemuseks on vägev energiatõus!

Kursuse kava

  • Hatha jooga tund nr 1 - TASUTA tund
  • Hatha jooga tund nr 2
    • Hatha jooga tund nr 2
      • Hatha jooga tund nr 2
  • Hatha jooga tund nr 3
    • Hatha jooga tund nr 3
      • Hatha jooga tund nr 3
  • Hatha jooga tund nr 4
    • Hatha jooga tund nr 4
      • Hatha jooga tund nr 4
  • Hatha jooga tund nr 5
    • Hatha jooga tund nr 5
      • Hatha jooga tund nr 5
  • Hatha jooga tund nr 6
    • Hatha jooga tund nr 6
      • Hatha jooga tund nr 6
  • Hatha jooga tund nr 7
    • Hatha jooga tund nr 7
      • Hatha jooga tund nr 7
  • Hatha jooga tund nr 8
    • Hatha jooga tund nr 8
      • Hatha jooga tund nr 8
  • Hatha jooga tund nr 9
    • Hatha jooga tund nr 9
      • Hatha jooga tund nr 9
  • Hatha jooga tund nr 10
    • Hatha jooga tund nr 10
      • Hatha jooga tund nr 10
  • Hatha jooga tund nr 11
    • Hatha jooga tund nr 11
      • Hatha jooga tund nr 11
  • Hatha jooga tund nr 12
    • Hatha jooga tund nr 12
      • Hatha jooga tund nr 12
  • Hatha jooga tund nr 13
    • Hatha jooga tund nr 13
      • Hatha jooga tund nr 13
  • Hatha jooga tund nr 14
    • Hatha jooga tund nr 14
      • Hatha jooga tund nr 14
  • Hatha jooga tund nr 15
    • Hatha jooga tund nr 15
      • Hatha jooga tund nr 15
  • Hatha jooga tund nr 16
    • Hatha jooga tund nr 16
      • Hatha jooga tund nr 16
  • Hatha jooga tund nr 17
  • Hatha jooga tund nr 18
    • Hatha jooga tund nr 18
      • Hatha jooga tund nr 18
  • Hatha jooga tund nr 19
    • Hatha jooga tund nr 19
      • Hatha jooga tund nr 19
  • Hatha jooga tund nr 20
    • Hatha jooga tund nr 20
      • Hatha jooga tund nr 20
  • Hatha jooga tund nr 21
    • Hatha jooga tund nr 21
      • Hatha jooga tund nr 21
  • Hatha jooga tund nr 22
    • Hatha jooga tund nr 22
      • Hatha jooga tund nr 22
  • Hatha jooga tund nr 23
    • Hatha jooga tund nr 23
      • Hatha jooga tund nr 23
  • Hatha jooga tund nr 24
    • Hatha jooga tund nr 24
      • Hatha jooga tund nr 24
  • Hatha jooga tund nr 25
    • Hatha jooga tund nr 25
      • Hatha jooga tund nr 25
  • Hatha jooga tund nr 26
    • Hatha jooga tund nr 26
      • Hatha jooga tund nr 26
  • Hatha jooga tund nr 27
    • Hatha jooga tund nr 27
      • Hatha jooga tund nr 27

Õpetajast

Liitu uudiskirjaga

Saa esimesena infot uute koolituste ja parimate pakkumiste kohta!

Newsletter signup

Please wait...

Aitäh, et liitusid!