Kui sa juba käid regulaarselt joogas, siis oled tõenäoliselt tuttav selle mõnusa, ühtaegu lõõgastunud ja energiat tulvil tundega, mis sind pärast joogatundi valdab. Küllap ei jäta sa trenniskäimist ka rasedana ning su õpetaja aitab sul leida harjutused, mis su muutuvale kehale ja vaimule kõige paremini tuge pakuvad.

Kui sa aga joogat pole teinud, siis miks peaksid rasedana sellega algust tegema?

Oled ju kuulnud ütlust, et kõige rohkem saab ema oma lapse jaoks ära teha just siis, kui tita on alles kõhus. Selles artiklis on välja toodud 7 head põhjust, miks jooga beebiootel naisele hea on.

1. Jooga aitab muutuste ajal tasakaalus püsida

Emaks saamine on üks suurematest muutustest naise elus. Kõik teiseneb: sinu keha, harjumused ja võimalused, sinu mõtlemine ja maailmanägemise viis. Jooga aitab sul paremini muutustega kohaneda.

Raseduse ajal vajad sa suuremat lähedus- ja turvatunnet, sest oled tundlikum kui tavaliselt. Kas oskad ennast maailma ülearuse müra (ja vahel ka pealetükkivate nõuannete) eest kaitsta? Eriti esimese raseduse ajal õpetab jooga keskenduma esmajoones iseenda vajadustele.

Jooga annab “universumiga” harmoonias elamise tunde. Uue elu kasvamine sinu sees on inspireeriv ime, mis võib anda su loovusele tiivad. Joogas lõõgastudes või mediteerides võid leida täiesti uue vaatenurga keerulistele probleemidele.

2. Jooga toetab igakülgselt su keha

Jooga on suurepärane viis füüsiliste vaevuste leevendamiseks raseduse ajal.

  • Kehakaalu tõus lisab koormust jalgadele ja seljale. Joogaharjutused aitavad leevendada seljavalu ja vähendada ebamugavustunnet vaagnapiirkonnas, vabastavad liigseid pingeid lihastest ning annavad vajalikku koormust muidu passiivsetele kehaosadele.
  • Kui oled kimpus tursete ja kõrvetistega, siis joogaharjutustega saad neid vaevusi vähendada.
  • Raseduse ajal võib vererõhk tõusta – jooga aitab sellel normaliseeruda. Kui sul aga vererõhk kipub hoopis langema ning tunned end unise ja uimasena või kannatad peavalu, on ka siin joogast abi.
  • Erinevate venitusharjutuste (nt elunärvi venitus) abil õpid oma keha usaldama ja loovalt juhtima, leides sügavama kontaki nii oma keha ja hinge kui ka kõhus kasvava beebiga.

3. Jooga õpetab ärevuse ja stressiga toime tulema

Füüsiline lõdvestumine viib kehast üleliigsed pinged: lihased muutuvad pehmemaks, vere- ja lümfiringe paraneb ning hapnik ja toitained jõuavad iga su keharakuni. Muutub ka keha biokeemia, häälestades sind enesega rahulolule, loomisele ja kasvamisele.

Last ootav naine kiirgab valgust, sest ta kannab uut elu oma kehas. Raseduse ajal mediteerimine võib olla sinu elu võimsaim kogemus, mis aitab tunnetada ja mõista ürgse naiseliku energia sügavamaid allikaid.

Enamikul rasedatel on tavalisest kõrgem ärevusaste – jooga aitab seda kontrolli all hoida. Kui sa liigselt muretsed, kanduvad ärevad mõtted su peas üle ka kehasse ning see võib takistada raseduse loomulikku kulgu.

Rasedana on su une- ja puhkusevajadus tavapärasest suurem. Jooga õpetab, kuidas lasta kehal rahuneda ja pingeid maandada, nii et häirivad mõtted ei takista sul õhtul uinumist.

4. Rohkem energiat!

Pärast puhkepausi joogatunnis on sul taas energiat seista silmitsi nii igapäevase tööga kui ka õhtul kodus ootavate toimetustega.

5. Suurepärane praktiline ettevalmistus sünnituseks

Joogas õpid jälgima oma keha. Paranevad tähelepanu ja keskendumine. Just seda on sul tarvis ka sünnituse ajal.

Sinu keha teab tegelikult, kuidas sünnitada: meis on peidus esiemade tarkus, geneetiline mälu. Sünnitusel pead oma keha usaldama. Kuna jooga õpetab keskenduma eelkõige iseendale, siis saad tänu sellele paremini aru, mida su keha hetkel vajab.

Joogas käinud rasedad oskavad sünnitusel leida hõlpsamalt sobivamaid asendeid lõdvestumiseks ja lapse ilmaletoomiseks.

6. Et õigesti hingata

Jooga õpetab pingeid kehast välja hingama. See kannab sind läbi sünnituse rasketest ja murrangulistest punktidest. Kui oskad õigesti hingata, toetad oma keha võimsalt kogu selle väega, mis su sees peidus on.

7. Jooga aitab välja lülitada takistavad mõtted

Sa võid ju kas raamatutest või erinevatelt kursustelt koguda hulga teoreetilisi teadmisi, aga sünnituse ajal pole neist suuremat kasu. Sest raseduse lõpus ja iseäranis sünnituse ajal lülitub oluline osa ajukoore tööst lihtsalt välja.

Joogas õpetatakse mõtetel minna laskma. Just mõtted tekitavad meis hirmu ja ebakindlust. Kui su pea on “viljakalt” tühi, aktiveerub paremini kehamälu, mis asub aju sügavamates osades. Sellega koos lülitub sisse eelmiste põlvkondade tarkus, mis aitab sul teha kõige ökonoomsemaid otsuseid.

+ 7 head põhjust

Rasedate joogakursused on tänapäeval Eestis väga levinud. Seetõttu langeb ära probleem, milline joogastiil raseduse ajal sobib ja milline mitte. See stiil ongi lihtsalt “rasedate jooga” või “teadliku raseduse jooga”.

Ära jäta end sellest maagilisest kogemusest ilma, sest see

  • pakub sulle peale füüsilise toe ka vaimset tuge
  • toetab su keha õige toitumisega
  • laiendab su arusaama (ja tunnetust) naiselikkusest
  • viib sind kõhus oleva lapsega sügavuti kontakti
  • kaasab uue elu kandmise ja andmise etappi ka su elukaaslase
  • muudab sind teadlikumaks elu imelisest olemusest
  • loob võimaluse olla õnnelikum naise, ema ja inimesena

See kõik, mis sa joogatunnis õpid, aitab muuta su lapsekandmise aja ja sünnituse maagiliseks teekonnaks. Lisaks saadud enesekindlus on boonus, millest ammutad jõudu kogu edasiseks eluks.

Kui ootad beebit ja soovid samuti rasedate joogat proovida, saad seda teha täiesti tasuta SIIN.

Liitu uudiskirjaga

Saa esimesena infot uute koolituste ja parimate pakkumiste kohta!

Newsletter signup

Please wait...

Aitäh, et liitusid!